Definicja reklamy natywnej
Internauci bombardowani są wieloma treściami, zdaje się ona być jedyną obecnie skuteczną formą reklamy. Jej głównym założeniem jest to, aby jak najmniej wyróżniała się spośród innych zamieszczanych na stronach tekstów. Marka występuje tu raczej jako tło. Reklamy natywne od zwykłych reklam różnią się przede wszystkim tym, że nie mogą być zablokowane. Są także lepiej widoczne, ponieważ użytkownicy rzadziej je pomijają, traktując jako naturalny element witryny.
Jakie są zalety reklamy natywnej?
Głównym założeniem takiej reklamy jest umiejętność takiego wkomponowania marki czy nazwy firmy w treść artykułu, aby czytelnik praktycznie tego nie zauważył.
Podstawową rzeczą jest więc naturalny kontekst i dopasowanie portalu czy bloga, na którym dany tekst się udostępnia. Jedną z najbardziej wyraźnych zalet reklamy natywnej jest więc to, że występuje w warunkach naturalnych.
Reklama powinna stać się po prostu integralną częścią środowiska, w jakim się znajduje.
Reklama natywna dostarcza użytkownikom pozytywnych doznań i jest wartością dodaną do tego, co mogą znaleźć w sieci.
Wtapia się w otoczenie i nie narzuca odbiorcy.
Dużej przewagą nad standardową formą promocji świadczy także fakt, że wraca do korzeni marketingu, czyli jego pierwotnej roli informacyjnej.
Plusem reklamy natywnej jest to, że niemal natychmiast angażuje użytkowników, nie zniechęcając ich do czytania.
Nie wyskakuje znienacka niczym irytujący banner, nie ma więc obaw, że od razu zostanie zignorowana.
Reklama natywna pomaga budować zasięg oraz wzmacnia wizerunek firmy, ponieważ najczęściej występuje ona w roli autorytetu lub eksperta. W tym wypadku przekonuje treść, a nie nazwa firmy, co ma duży wpływ na ich decyzje zakupowe.
Rola reklamy natywnej
Reklama natywna jest nastawiona na długofalowość promocji marki. Oferuje użytkownikom treści, które ich interesują nie będąc przy tym kampanią reklamową. Najczęściej przybiera postać rekomendacji czy artykułów i postów sponsorowanych. Charakteryzuje się bardzo przystępną formą i jest napisana w taki sposób, aby zaciekawić potencjalnego klienta. Do tego, jak pokazują badania, reklama natywna angażuje konsumentów o 60 proc. bardziej niż tradycyjna reklama displeyowa.
Komentarze